دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 20:18

معرفی بزرگ‌ترين هواپيمای مسافربری جهان از کمپانی Airbus 

این روزها با پیشرفت صنعت مسافربری هوایی بسیاری از زمینه‌های مختلف هم گسترش پیدا کرده‌اند که نمونه‌ای از آن شرکت‌های هواپیماسازی هستند. از گذشته تا به اکنون سفر با هواپیما و تهیه بلیت هواپیما جزء یکی از راحت‌ترین اقدامات برای داشتن سفری لذت‌بخش بوده است.
کد خبر : 446740
44.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از واحد بازرگانی، این روزها با پیشرفت صنعت مسافربری هوایی بسیاری از زمینه‌های مختلف هم گسترش پیدا کرده‌اند که نمونه‌ای از آن شرکت‌های هواپیماسازی هستند. از گذشته تا به اکنون سفر با هواپیما و تهیه بلیط هواپیما جزء یکی از راحت‌ترین اقدامات برای داشتن سفری لذت‌بخش بوده است. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، هواپیمایی که بر آن سوار می‌شوید و سفری طولانی را طی می‌کنید چه خصوصیاتی دارد یا مدل آن چیست و ساخت چه شرکتی است؟ این روزها رقابت تنگاتنگی در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان وجود دارد اما شرکت ایرباس همچنان در صدر این جدول رقابتی وجود دارد و بزرگ‌ترین و بهترین هواپیماها را می‌سازد.


هواپیمای ایرباس در ناوگان‌های هوایی ایران هم فعالیت دارند و شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران از آن‌ها استفاده نمایید. این شرکت بزرگ سعی دارد که صنعت هوانوردی جهان را با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا گسترش دهد به همین دلیل هم هواپیماهای جدیدتری ساخته است و رقابت تنگاتنگی با شرکت بوئینگ دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هواپیماهایی که ساخت شرکت ایرباس هستند، این است که در آن‌ها توجه بسیار ویژه‌ای به سیستم‌های الکترونیکی و ناوبری شده است که این موضوع در گذشته برای هواپیماهای مسافربری چندان اهمیت نداشت، اما اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آپشن هواپیماهای ایرباس است. برخی از سیستم‌های الکتریکی این هواپیماها آن‌قدر پیشرفته و به روز هستند که به آن‌ها کامپیوتر پرنده می‌گویند!


ما در این مطلب از مستر بلیط قصد داریم تا بزرگ‌ترین هواپیماهای غول‌پیکر جهان را که ساخته شرکت معتبر ایرباس هستند را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.


معرفی هواپیمای ایرباس Airbus A319


یکی از پرطرفدارترین مدل‌های هواپیمایی، هواپیمای ایرباس A319 است و همان‌طور که می‌دانید ساخته شرکت ایرباس است. در واقع این هواپیما جزء یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هواپیماهایی است که شرکت ایرباس ساخته و سپس آن را برای حمل‌ونقل هوایی در سراسر دنیا ارائه کرد.


جالب است بدانید که این هواپیما جزء اولین هواپیماهایی است که شرکت ایرباس در اولین سال‌های شروع فعالیتش طراحی کرد. در واقع این هواپیما جزء هواپیماهای نسل جدید است که به آن هواپیمای پیشرفته ایرباسی هم می‌گویند. این دستگاه در سال 1993 میلادی ساخته شد و سپس به شهر هامبورگ فرستاده شد تا برای اولین بار از آن استفاده شود. پس از آن اولین نمونه تجاری این هواپیما هم در سال 1994 میلادی که معادل سال 1375 شمسی خودمان است ساخته و روانه بازار شد. اولین نمونه تجاری این هواپیما را شرکت سوئیس ایر خریداری کرد. این هواپیما توانایی ظرفیتی بیش از 75 نفر را دارد و با اینکه حدود 23 سال از ساخت آن می‌گذرد همچنان جزء محبوب‌ترین هواپیماهای ساخته شده توسط شرکت ایرباس است به‌طوری‌که حتی حالا هم برخی از شرکت‌های مسافربری سفارش ساخت دوباره این هواپیما را به شرکت ایرباس پیشنهاد کرده‌اند.



معرفی هواپیمای ایرباس Airbus 380


به جرعت می‌توان گفت که هیچ هواپیمایی در دنیا نمی‌تواند جای ایرباس A380 را بگیرد! کافی است یک‌بار با تهیه بلیط خارجی سوار بر این هواپیمای مدرن شوید، آن‌وقت دیگر دلتان نمی‌خواهد که با هواپیمای دیگری سفر کنید، چراکه هیچ هواپیمایی نمی‌تواند لذت سفری که شما با هواپیمای ایرباس A380 را داشته‌اید را برایتان تداعی کند. این هواپیما که به عنوان غول‌پیکرترین هواپیمای جهان شناخته شده می‌شود و همان‌طور که می‌دانید ساخته شرکت ایرباس است، تا کنون بیش از 500.000 پرواز در سراسر دنیا داشته و حدود 190 میلیون مسافر را جا به جا کرده است. جالب است بدانید که این آمار شامل بیش از 300 پرواز مختلف تجاری در طول روز بوده است.


پرواز با این هواپیما حسی ناب و فراموش نشدنی دارد. در این هواپیما امکانات بسیار پیشرفته‌ای در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد و تسهیلات آن در دو مدل فرست کلاس و اکونومی است. صندلی‌های این هواپیما بسیار عریض و بزرگ هستند و امکان جا به جایی آن‌ها نیز وجود دارد. محیط داخلی هواپیما بسیار آرام و لذت‌بخش است تا جایی که مسافر احساس آرامش می‌کند.


این هواپیما به‌صورت دو طبقه ساخته شده است و شکوه و علم مهندسی و همچنین شرکت بزرگ و پیشرفته ایرباس را به رخ جهان می‌کشد. امکاناتی که در هواپیمای A380 تعبیه شده باعث می‌شود که مسافران با انتخاب هر کلاسی، راحتی را لمس کنند. بیشتر فضای هواپیما را به قسمت فرست کلاس، قسمت بیزنسی و بارهای خیر کننده اختصاص داده‌اند. نورپردازی داخل کابین‌ها آن‌قدر زیباست که شما احساس می‌کنید درون کافه‌ای دنج نشسته‌اید.



همه چیز درباره ایر باس A380


این هواپیما یکی از غول پیکرترین هواپیماهای دنیاست که در زمینه تجارت فعالیت دارد. هواپیمای A380 در سال 2007  ساخته شد و با طراحی منحصر به فردش کل دنیا را شگفت زده کرد. بیش از 20 فرودگاه در دنیا از این هواپیما استفاده می‌کنند که این یعنی چنین فرودگاه‌هایی باید خدمات ویژه‌ای را برای هدایت مسافرین تا هواپیما در نظر بگیرند. جالب است بدانید که هواپیمای دیگری هم که بزرگ‌تر از ایرباس A380 است در دنیا وجود دارد و نام آن آنتونوف 225 است.


تنها 21 مهماندار در این هواپیما مشغول به‌کار هستند و به 5 گروه مختلف تقسیم بندی شده‌اند. آن‌ها دارای سیستم کامپیوتری بسیار قوی هستند. در این هواپیما جایگاهی مخصوص هم برای استراحت مهماندارهایش ساخته شده که دارای 8 تخت است و در پشت هواپیما یعنی دقیقاً زیر آشپزخانه قرار گرفته است. شاید فکر کنید که این هواپیمای اغول پیکر به خاطر وزنی که دارد به راحتی کنترل نمی‌شود! باید بگوییم که کنترل این هواپیما درست همانند کنترل یک هواپیمای کوچک است.


در ایرباس A380 قسمتی هم برای استراحت خلبان‌ها طراحی شده است که درست در پشت کابین‌شان قرار دارد که در طول مسیر می‌توانند کمی استراحت کنند البته به این‌صورت که یکی از خلبان‌ها کنترل هواپیما را بر دست داشته باشد تا دیگری استراحت کند. فضای داخلی هواپیما بسیار ساکت است به طوری‌که هیچ نیازی به هدفون‌های کاهش نویز ندارید و می‌توانید به‌راحتی به تماشای فیلم یا گوش دادن به یک موسیقی بنشینید.


جالب است بدانید که این هواپیمای غول پیکر در یک‌جا ساخته نشده است. یعنی قسمت بدنه و دمش در کشور آلمان و اسپانیا ساخته شده و بال‌ها و موتورهایش هم در کشور انگلیس و اسمبلاژ هایش هم  در کشور فرانسه ساخته شده است به همین خاطر ایرباس A380 را یک هواپیمای اروپایی می‌دانند. نکته جالب توجه در مورد این ایرباس این است که 22 درصد از موادی که با آن ساخته شده از جنس پلاستیک تقویت شده است و 85 درصد آن هم از موادهای قابل بازیافت است.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: بلیط هواپیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته